måndag 23 juni 2008

Mitt förslag

Ska vi byta tröjor/tunikor med varann?

Eftersom några verkar tycka det är OK med en sommaromgång, så kan vi ju köra en, vi som vill då? Alla "ordinarie" står kvar på listan till nästa omgång (utom de som meddelat att de inte vill). Mitt förslag är att vi byter tröjor/tunikor med varandra. Vi skriver på bloggen vilken storlek och vilka färger och material vi gillar och så får vi anpassa oss efter det. Ni som har flera barn kan bara få till ett av barnen.

I paketet:
En tröja eller en tunika
En pocketbok
En valfri grej värde ca 50:-

Frågor att svara på blir alltså:
Vilken storlek?
Vilka färger?
Vilka material?
Vilken stil? (retro/romatiskt/tufft/unisex etc)
Vilken sorts böcker? (roman/kriminal/thriller/memoarer/fakta etc)

Skriv in i kommentaren om ni vill vara med, sprid budskapet och sätt in svaren på frågorna på bloggen. Jag mailar ut fördelningen på söndag 29/6 (då borde alla ha sett), deadline för skickat är den 15/7.

Ev nya medlemmar tas in till nästa omgång. Ni som vet att ni står i kö får hålla utkik mot hösten.

OBS! Skriv bara ni som vill vara med denna omgång!!

17 kommentarer:

Cecilia sa...

I'm in! Såklart :)

Liza sa...

Jag är med, men isåfall skulle jag nog vilja ha en tunika till mig själv om det är ok? (har ju inga barn)

Solveig Lövendahl sa...

Jag vill vara med men känner att jag ställer till det lite, jag har ju inte heller några barn. En tunika till en vuxen blir ju en ganska stor grej. Annars tycker jag att det är en rolig idé. En tröja att lägga på lager till framtida barn skulle iofs funka för min del.

Mimmi sa...

Oj, det var snabba "pix". Men jag laddar och är med jag med. Lagom nivå på en snabbomgång tycker jag. Skoj!

Carolina sa...

Jag är med! Kul med lite variation ;)

LinSar sa...

Jag är jätte gärna med.Kul grej!

Jes sa...

Jag är med :)

Cecilia sa...

Kan det inte vara okej att sy något annat till vuxen då, om inte barn finnes menar jag? En väska eller annat skoj som blir personligt?

Pejgan sa...

jag är med jag är med!! Och har inga problem med att sy till vuxna men jag föreslår att vi i svaren skriver in våra mått eller att vi mailar måtten till administratören

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bibabba sa...

Jag vill vara med! Det lär ju behövas en o annan tröja inför dagisstarten här.

Botilda sa...

Det här känns alldeles lagom och kul - jag vill gärna vara med.

Fiffiluren sa...

tänk, jag trodde jag inte skulle vilja vara med på en sommaromgång... men det här temat ser lagom somrigt ut. :-) Jag är med!

I stället för vuxenkläder, kan ni väl skriva vad ni tycker är okej i stället för tunika/tröja tex om väska, solhatt el annat är okej. - Eller?

Liza sa...

Jovisst kan man ju sy något annat, men för egen del känns det inte som nåt jättesvårt att sy en vuxentunika bara jag har måtten.

Strömming sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag tycker det skulle vara skitläskigt att sy en vuxentunika till någon annan! Men jag har lite andra funderingar om jag får en vuxen att sy till, som jag hoppas tas väl emot.

(anonym för att inte eventuellt bli avslöjad längre fram)

Majtjho sa...

Jag vill gärna vara med.