tisdag 19 februari 2008

Snart så...

OBS!
Inga nya tas in förrän någon hoppar av. Det finns en kölista. För att hamna på den så mailar du till adressen nedan. Och naturligtvis ska ni inte bli oroliga för att ha gjort någon besviken. Det som varit har varit, vi skärper oss lite mer bara!


Lite strul med medlemsregistret, men nu hoppas jag att allt är som det ska. Ni som är inne för tredje omgången finns här till höger. Verkar något katastrofalt fel, så mailar du till

hemligahemlissnabelagmailpunktcom

Jag hoppas kunna få ut era hemlisadresser mot helgen. Datum och deadline kommer upp när adresserna är ute. Vad ni kan göra är ju att uppa era hemlisfrågor och ändra ev. svar.

Nästa tema blir BAD.

Jag vill också be er alla om att skärpa er lite med att kolla upp vad hemlisen gillar. Det har kommit in ett och annat mail om missnöje ang. tygval och storlekar och sådant. Helst om man syr kläder och ger bort så får man kolla att storlekarna stämmer, för det är ju meningen att det vi ger bort skall kunna användas. Även att vi bloggar rättvist om det vi fått. Så skärpning till oss alla!

Hälsningar Doris

18 kommentarer:

florin design sa...

Å, äntligen!!! Måste uppdatera mina svar känner jag...

Anonym sa...

om någon har missnöja om sitt paket, får då den som skickat paketet veta det? jag är jätteorolig att göra folk besvikna!

[sarah lucy carin] sa...

ja, vad roligt med ny omgång! ska nog också ta och se över svaren inför denna nya omgång.

men jag blir också nervös nu för att ha gjort någon besviken, visst är det väl ok att höra av sig till den som skickat om man inte är nöjd?

Anonym sa...

Hur gör man för att få vara med? :)

Botilda sa...

Det är jättetråkigt att några blivit besvikna. Och väldigt trist att några inte bloggat om det de fått. Men samtidigt får man ju ha rätt förväntningar och tro att alla gör så gott de förmår, just där och då.

Hemlis ska ju vara kul! Inte kravfyllt.

Nu ska jag klura på badtemat - svenska eller engelska, till exempel ;-)

florin design sa...

Jag tycker inte man ska oroa sig för att ha gjort sin hemlis missnöjd om man själv anstängt sig för att ta reda på vad personen i fråga tycker om, då har man ju gjort vad man kunnat :-)

Det är ju lite upp till var och en att svara så tydligt som möjligt på frågorna och känner man att man att något saknas kan man ju skriva det oxå.

Anonym sa...

Får de som inte bloggat om sitt mottagna paket vara med igen???

Nu har jag ingen koll på vilka det rör sig om men jag tycker att det skulle kännas kontigt om de fick vara med en omgång till faktiskt... Det var ju en del av åtagandet att visa vad man fått...

Hiskon sa...

Hej!
Jag vill jättegärna vara med! Går det?

Jenny sa...

Attans vilket svårt ämne ;-) - men skoj att nya omgången börjat.
Jag antar att alla gör sitt bästa, och sedan kan man ju tolka hemlisens svar på många olika sätt. Jag håller med Botilda att det ska vara kul - inte kravfyllt.

Liza och yrväder är väl samma person?? Jag kollade linkarna här till höger, och det står två gånger...
Mitt namn kanske heller inte är så tydligt eftersom jag bara heter muldebaer på familjeliv, och det har ju inget med min syblogg att göra.

MVH muldebaer/Kajsa Kavat

Anonym sa...

Oj, det är verkligen förvirrande med alla dessa namn... Olika "nick" på ett eller flera forum, ett annat på bloggen och ett tredje att märka sina alster med...

Kan inte hemlis-listan här intill använda samma namn rakt igenom. Namnet på bloggen vore ehnklast tycker jag, det har ju vi ju allihop... För oss som tex inte ens hänger på familjeliv så är det ju väldigt knasigt när dessa namn används...

Anonym sa...

Ett tips om man vill sy namnlapp på grejerna är att tråckla fast en bit papper över som lätt kan dras loss när man har gissat. Jag gjorde så sist men det blir ju inte så hemligt om det bara är jag som gör det:)

Anonym sa...

Bra tips! Då blir vi i alla fall två som gör så, tror jag.

Bibabba sa...

Å vad kul! Badtema var ju klurigt, känns mer somrigt tycker jag. Dock sprutar idéerna redan :-)
Nu måste jag verkligen uppdatera bloggen med bilder och svar på frågorna, jag har ju köpt ny maskin och annat :-)

Anonym sa...

Tipset med namnlappen var ju verkligen jättesmart. Jag kör oxå på den banan.

Sarah sa...

Gud vilket svårt ämne tyckte jag. Tur att Bad kan förknippas med mer än just bara bad. Det blir till att klura det! Men riktigt skoj att 3:e omgången är i gång.

Anonym sa...

Ny adress har jag fått men funderar över datum??? Har jag bara missat det???

Anonym sa...

Jag har fått en hemlis, jag har fått en hemlis! Nu skall jag kamma igenom hennes blogg med luskam ;-) för jag känner henne inte så bra sedan tidigare men har fått ett mycket sympatiskt intryck av henne. Det är kul! Jag vet nog redan vad jag skall göra. *fnissfniss*

Mimmi sa...

Säger detsamma - så himla kul att omgång tre är igång. :-) Även om man blir lite nervös över att en del inte har känt sig nöjda med sin hemlis så känns det iallafall som att "övning ger färdighet" även här och det är lite enklare än första gången man skulle skicka iväg sitt paket. Härligt tema tycker jag.