fredag 22 februari 2008

April, april jag kan lura dig vart jag vill

Innehåll:

Ett färdigsytt/stickat/virkat/pysslat alster som mottagaren har användning för.

Två tyger, minsta storlek 100x100 cm om det är tyg till kläder. Tyger till tex applikationer och lapptäcken kan vara mindre, men skall i så fall vara flera. Tygerna skall gå att använda, vara rena och hela.

(Här får man ta och ge lite. Har man tex rundstickad trikå, som ju inte är så bred, så kan man ju skicka med ett tyg extra. Häng inte upp er så mycket på exakta mått, höfta gärna, men lägg i som du själv skulle bli glad för)

2 olika användbara sybehörsgrejer, tex nåldyna, måttband, iron-on, band, blixtlås, applikationer, knappar, märken, mönster.

Något som luktar och/eller smakar

En gåva, personligt vald till mottagaren.

Paketet skall vara skickat den 1 april.

Är ni osäkra på regler, så kolla i de äldre inläggen.



Och...jag håller med den som skrev inlägget om alla olika namn. Det är jätterörigt att hålla reda på ett irl namn, ett namn här, ett namn på bloggen, ett namn för kommentarerna, och kanske ett till i mailen. Kan ni och vill ni får ni gärna sansa er lite :o)
Skönt att äntligen vara på banan igen, hoppas det blir lika kul som det brukar!
Lycka till och ta det lungt på sportlovet!
/Doris

18 kommentarer:

Mimmi sa...

Bra med ett datum lite längre fram, även om man är riktigt sugen nu. Själv har jag gett mig själv löftet att ta tag i pysslet direkt och inte vänta med det till sista stund - vi får väl se om jag kan hålla det. Kul, kul säger jag iallafall än en gång.

Anonym sa...

Mimmi, jag har samma ambition. Så då blir det förhoppningsvis minst två tidiga paket, så mottagarna får några att gissa på ;-)

Anonym sa...

Nu har jag gjort mitt paket klart. Ska posta det närmaste dagarna....spännande va....

Anonym sa...

Ett paket är på väg till någon där ute i vårt avlånga land. Jag vet vem som får det....jag tror du blir glad...

Anonym sa...

Ett paket till på väg *hihi*

bumla sa...

Jag har fått mitt paket!! Tack snälla Cecilia, det var verkligen mitt i prick! :-)

Blogginlägg på gång...

Anonym sa...

Jag skickade mitt paket i går bör vara frame på onsdag :)

Anonym sa...

Idaq åker ett paket iväg.Lite nervös vad mottagaren ska tycka

Linda/Inna sa...

Till den som har mig som hemlis att skicka paket till:

Jag är bortrest från och med i morgon till och med tisdag 25/3 ... så känn ingen brådska med att skicka paketet till mig. Risken är nämligen att brevbäraren bär hem det till mig och ställer det utanför min lägenhetsdörr ... och att någon illvillig själ passar på att sno det innan jag hinner hem.

/ Inna

Gekko sa...

Min hemlis har kommit. Jag har bloggat om det men inte lyckats lägga in bilder än. Det kommer!

Gekko sa...

Jag har avslöjat min hemlis, det var Jes! Bilder finns i bloggen, coolaste hajbadrocken och fräckaste retrotyget!

LinSar sa...

Klockar barn har avslöjat att det va jag som skickat till henne så vill ni se vad jag skickade så finns bilder i både hennes och min blogg

Anonym sa...

Jag blev avslöjad omedelbart. Fast jag får skylla mig själv. Min tunika var ju uppenbar. Detv ar Carolina som fick mitt paket.
//Klockarbarn

Anonym sa...

Ett paket är på väg.
//Anonym

Anonym sa...

funkar det att skicka hemlispaketet i en såkallad mailingbag? eller måste den slår in i kartong. minns ej hur jag gjorde sist. Men kartongen i sig väger ju en hel del!

Imparo sa...

Jag har fått paket! Kommer på bloggen ikväll - mycket fint att visa. Jag anar vem som skickat men har inte tjuvkikat än.

Jenny sa...

Jag har fått paket!! Bloggar och gissar senare idag...:-)

Jenny sa...

Gekko avslöjad!!